Fashion, Beauty, Make-up & meer!


Why do you wear make-up? (Fabienne)

21-10-2012 15:52

Nog een tag! De 'Why do you wear make-up' tag. Waarom draag ik eigenlijk make-up? Vind ik dat het me mooier maakt? Vind ik het gewoon leuk of juist spannend om nieuwe producten uit te proberen?

1. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up?

Sinds 2009 droeg ik mascara (dat was toen heel gaaf, ik zat in groep 7) en sinds ik in de eerste zat (2011) ging ik steeds meer make-up dragen. Bijvoorbeeld, oogpotlood, foundation, blush, lippengloss, lippenstift ga zo maar door. Ondertussen zit ik in de 2de.

 

2. Hoe voel je je zonder make-up?

Als ik thuis zit voelt het normaal en best fijn. Maar als ik over straat loop doe ik altijd make-up op! Mascara en oogpotlood kunnen niet ontbreken als ik de straat op ga! En op een school dag moet ik make-up op! Anders voel ik me heel vreemd en heb ik het gevoel dat mensen heel snel me ontzuiverheden zien wat ik dus juist niet wil!

 

3. Wat vind je leuk aan make-up?

Alles! De kleuren, wat je er mee kan creeëren. Je kan van alles doen! Met eyeliner een wing maken, of een hartje er van maken. Een andere kleur eyeliner of juist meerdere kleuren. En met je lippen Bloedrood of juist barbieroze. Met halloween kan je ook zulke mooie looks maken, met oogschaduw anime ogen, of met een mooie roze blush poppenwangetjes en een zacht roze lippenstift een soort van 'hartje' maken bij je lippen en lijk je op een poppetje! Je kan je ontzuiverheden wegwerken en ook je wallen laten verdwijnen. Je kan zoveel leuks & handigs doen met make-up!

 

4. Wat zijn je drie 'holy grail' items?

Blush, het maakt je gezicht zo veel vrolijker en mooier! Het maakt het vrolijker! Je kan zo veel verschillende kleuren gebruiken, en als je ziek bent zie je er toch weer een stuk blijer uit! Foundation, het werkt onzuiverheden weg en je wallen. Net zoals bij blush is het als je ziek bent heel handig om je gezicht toch een kleurtje te geven, inplaats van dat je gezicht 'wit' is. Mascara, het maakt je mooi! Lange, mooie, krullende wimpers! Mannen vinden het meestal wel aantrekkelijk. Met mascara lijkt je gezicht toch meteen opgemaakt toerwel je alleen maar mascara op hebt! En deze 3 bij elkaar is natuurlijk gewoon een makkelijke goede combinatie voor een snelle look! Als je je hebt verslapen kan je moeilijk je helemaal uitgebreid opmaken. Als je alleen foundation, mascara & blush gebruikt ziet het er toch uit alsof je lang voor de spiegel stond, je ziet er wakker, gezond en mooi uit!

 

 

 

—————

Terug